diumenge, d’abril 15

PESCA D'ALTA MAR

Un pailebot centenari navegava direcciò a Amèrica, allà, aquella nit de 1992 el meu amic i jo teníem torn de guàrdia. Ja era fosc i la tempesta era forta. Les onades eren altíssimes i la fressa del vent m'eixordava entre el so dels trons. El pailebot se sacsejava tan bruscament que era difícil aguantar-se, estava marejat i m'aferrava tant com podia al trinquet. Però una gran onada va entrar al vaixell, el meu amic va poder aferrar-se al pal major, però jo vaig caure al mar. Cridava, les ones m'engolien i vaig perdre el coneixement.
En despertar-me, em van explicar que el pailebot s'havia inclinat i havia enfonsat el bauprès al mar, tot recollint el meu cos inert. Per això, al "Chulo" li dec l'amor a la navegació, l'amor al mar, a la sal, als peixos i a les ones, però sobretot li dec la vida.

Oleguer

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta